van zweten in de jungle tot duiken bij een eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joni/Liza Koch - WaarBenJij.nu van zweten in de jungle tot duiken bij een eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joni/Liza Koch - WaarBenJij.nu

van zweten in de jungle tot duiken bij een eiland

Blijf op de hoogte en volg Joni/Liza

26 November 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!!

Na een korte radiostilte gaan onze avonturen weer verder...

Allereerst Kuala Lumpur (KL voor intimi). Wat een heerlijke stad! We hebben allebei besloten dat we hier onszelf wel voor langere tijd zouden kunnen zien (voor papa en mama: zouden kunnen! We hebben nog geen banen hier aangenomen hoor) Het heeft het goed geregelde van Singapore, een prachtige skyline, maar toch de scheve stoepen die je herinneren dat je echt in Azië bent. Maar Maleisië heeft nog zoveel meer te bieden dus ons avontuur zette zich snel voort richting het noorden, waar we ons een paar dagen in het zweet hebben gewerkt in de jungles van Cameron Highlands (bekend van de theeplantages ook) en Taman Negara (oudste tropisch regenwoud vande wereld). Jungle hier betekent iets totaal anders dan bos in Nederland. Dat is één ding wat zeker is! Torenhoge bomen met lianen eromheen geslingerd, wortels die vier meter boven de grond komen en bladeren die als paraplu fungeren bij één van de vele regenbuien. Bedenk daarbij ongeveer 30 graden en een megahoge vochtigheidsgraad en je snapt waarom de vliegen om ons hoofd heen cirkelden tijdens de terugweg.

Zuid-Thailand is vervolgens echt het tegenovergestelde. Op de eilanden hangt een mega relaxte sfeer, zijn elke avond parties en de enige plek waar iemand zich in het zweet werkt is 18meter onder water. Ook wij hebben hieraan moeten geloven (hè wat vervelend!) en zijn inmiddels de trotse bezitter van een padi open water certificaat. Ja ja, we leren ook nog serieus iets hier! ;). We hadden het in de Koch-planning-stijl precies zo uitgekiend dat we nog net op tijd waren voor de enige echte full moon party. Wat een belevenis was dat! Niet te vergelijken met welk festival dan ook op NLe bodem! Iedereen doet gek, is immens dronken (wat wil je met buckets met crappy alcohol), en staat volgetekend met neon-verf constant te springen. Wij hebben onze ogen uitgekeken en hebben maar gelijk een paar dagen uitgetrokken om bij te komen op ko samui.

Nu zijn we inmiddels al bijna een week in Bangkok visa aan het regelen voor Myanmar en vietnam, maar we vermaken ons goed, hebben beide een nieuwe kledingkast ingeslagen en besteden veel quality time met de familie (fleur, ons nichtje studeert hier). Morgen (woensdag) vliegen we naar Myanmar voor 2 weken. Daarna brengen we jullie weer snel op de hoogte!

Veel liefs,
Liza en Joni

• 27 November 2013 - 11:19

Merel :

Wat een geweldige verhalen lees ik hier allemaal! Het geeft me het gevoel dat ik ook een beetje jullie reis meemaak hihi
    Ik vind het echt ontzettend gaaf (ja een woord wat niet meer zo vaak wordt gebruikt) dat jullie dit doen en ben echt superjaloers haha! HAVE FUN!!!!!!!!!! Xxxxxsmeerpie

• 28 November 2013 - 11:51

Wim:

Prachtige verhalen. Krijg er zelf ook zin in om dit te beleven. Geniet er maar met volle teugen van. Ben heel benieuwd hoe Myanmar bevalt, staat ook nog bij mama en mij op de "to do list"
    groetjes en veel liefs

• 30 November 2013 - 23:43

Opa En Oma Reuver:

Hallo Joni en Liza, zweten in de jungle tot duiken toe bij een eiland, geweldig. Beter zweten dan rillen van de kou, dat hebben wij hier. Wat een belevenis van al dat fijne dat jullie al gezien hebben. Geniet ervan ook van al het mooie dat jullie nog in het verschiet hebben.
    Groetjes en veel liefs van opa en oma.

• 02 December 2013 - 09:12

Nel Heines:

Hallo Joni en Lisa
    Ik was nieuwsgierig hoe het met jullie ging, vandaar even dit berichtje uit Baarlo.
    Fijn om jullie reisverslag te lezen en vooral dat jullie het super hebben samen.
    Ik ben wel een beetje jaloers op jullie avonturen.
    We kijken uit naar jullie volgende reisverslag.
    Veel groetjes van karel en Nel (zus theo)